SPONSORMAATJE WORDEN

Wat houdt Sponsormaatje in?

Door de ervaring die is opgedaan bij het maatjesproject en het werk bij de voedselbank kwamen we tot het besef dat kinderen de dupe zijn van armoede. Hier is het project sponsormaatje uit ontstaan. Gevolgen van armoede voor kinderen lopen uiteen van emotionele verwaarlozing tot sociaal isolement. Door alle stress van schulden, geweld en schaamte kunnen ouders hun kinderen niet de aandacht geven die ze verdienen.

Voor deze kinderen is deelname aan activiteiten bij sportverenigingen of muziekscholen niet mogelijk en zij kunnen hun verjaardag niet vieren wegens geldgebrek. Dit heeft tot gevolg dat zij belemmerd worden in hun ontwikkeling. De stichting gaat zich voor hen inzetten door deze, voor veel kinderen vanzelfsprekende, dingen weer mogelijk te maken. Dit gaan wij bereiken door een beroep te doen op particulieren, bedrijven en verenigingen. Wij vragen hun een kind te sponsoren voor minimaal een jaar zodat deze mee kan doen aan buitenschoolse activiteiten of lid kan worden van een sportvereniging.

Hoe werkt het?

Na aanmelding nemen wij contact met u op. Graag komen wij langs om persoonlijk de procedure met u door te nemen. Als wij gekeken hebben naar uw voorkeuren zullen wij u koppelen aan een kind. Na de koppeling zoeken wij contact met de sport- of muziekvereniging. Zodra het kind geplaatst is, krijgt u de factuur van de vereniging thuis. U maakt geen geld over naar de stichting, maar direct naar de vereniging. Elke maand krijgt u van ons een kort schriftelijk verslag over de voortgang van het gesponsorde kind. Mochten beide partijen instemmen, dan is er de mogelijkheid om een keer een sportwedstrijd of muziekuitvoering te bezoeken.

Sponsor worden

Vindt u dit een mooi en zinvol project? U kunt zich aanmelden via dit formulier.

Maaike Neys
maaike@stichtingsina.nl