ZWEMLES KRIJGEN

Zwemlessen via Stichting Samen is niet alleen

Stadspas of laag inkomen en nog geen A&B-diploma? Meld je dan aan bij Zwemmaatje. Je kan dan een vergoeding krijgen voor zowel je A als je B-diploma. Kies zelf een dag en tijd waarop je gaat zwemmen.

Wanneer kan je gebruik maken van de zwemlesregeling van Stichting Samen is niet alleen?
  • Kinderen vanaf groep 6 geen diploma hebben waar schoolzwemmen gegeven wordt
  • Kinderen vanaf groep 4 waarbij geen schoolzwemmen gegeven wordt
  • Kinderen met een stadspas (of aantoonbaar opgroeien in armoede)
  • Kinderen die het Jeugdsportfonds gebruiken voor een andere sport (indien dit niet het geval is, eerst JSF aanvragen, wij vullen het ontbrekende aan)
Wat bieden wij?
  • Overname van de leskosten voor het A&B diploma
  • Kosten van het diploma
  • Aanmelding bij het zwembad naar keuze
Wat verwachten wij?
  • Eigen bijdrage (verschilt per zwembad)
  • Zelf de inschrijving regelen
  • Presentie (bij hoge afwezigheid, stopt het zwemmen via de stichting

Ervaringen bij Zwemmaatje:

“ De meisjes wonen samen met 2 broers en een jonger zusje, vader en moeder in Amsterdam. Het is een gezellige boel in huis, moeder zorgt thuis voor de kinderen, vader werkt in de fabriek. En blijft weinig geld over voor extra’s. De kinderen zijn via een maatschappelijke hulpverlener aangemeld bij de stichting, omdat de kinderen zelf aangaven dat zij graag hun diploma’s wilden halen. Beide zusjes zwemmen bij Sportfondsenbad Oost, zij gaan daar zelf op de fiets heen. De jongste zwemt voor haar A-diploma en de oudste voor haar B. Zwemmen vinden ze allebei niet echt leuk, maar zoals de jongste zegt: “ Het is echt heel belangrijk, want in Nederland is overal water.” De oudste had met schoolzwemmen haar A-diploma gehaald maar haar B lukte binnen die tijd niet. Ze was, samen met een andere jongen, de enige in de klas die nog nooit zwemles gehad had voor het schoolzwemmen. Ondanks dat ze zwemles niet zo leuk vindt, is ze heel blij dat ze haar diploma kan halen.”

Een kind aanmelden voor zwemles? Klik hier

Heeft u vragen of zijn er dingen onduidelijk neem dan contact op met:

Jacintha Semmoh
sponsormaatje@gmail.com
06 28 38 04 33 (WhatsApp ook mogelijk)