Maatjes

Hieronder een overzicht van de verschillende maatjesprojecten die wij hebben:

Digimaat
Digimaat is een project waarbij we Sociaal Werk studenten koppelen aan Amsterdammers die hun digitale vaardigheden willen vergroten en hier ondersteuning bij kunnen gebruiken.
Studentmaat
Heb je behoefte aan contact? Iemand die naar je luistert? Samen leuke dingen doen? Of iemand die helpt bij wat praktische zaken? In dit maatjesproject gaan studenten Toegepaste Psychologie en Maatschappelijk werk en dienstverlening en vrijwilligers aan de slag met mensen die aangeven dat zij de situatie waarin zij zitten niet meer kunnen overzien.

Zorgmaat
Soms komen we bewoners tegen die o.a. vanwege schaamte, vraagverlegenheid, of het mijden van zorg extra ondersteuning nodig hebben bij het organiseren van de juiste hulp. Juist dan kan een zorgmaat het verschil maken. Een zorgmaat is een student van de opleiding verpleegkunde of social work die wordt gekoppeld aan een bewoner uit stadsdeel Zuid die behoefte heeft aan ondersteuning op fysiek en/of sociaal-emotioneel gebied.