Stages

Voor onze maatjesprojecten zijn wij regelmatig op zoek naar studenten die -gerelateerd aan hun opleiding- bij ons praktijkervaring op kunnen doen. Je kunt bij ons stage lopen en vanuit die rol maatje worden van een aantal van onze deelnemers. Wij zoeken gemotiveerde studenten die geduldig, enthousiast, zelfstandig en sociaal zijn, én die het leuk vinden om iets voor een ander te doen en om mensen in andere leefomstandigheden te ontmoeten. Gedurende je stage bij SINA word je inhoudelijk getraind door de projectleider door middel van intervisie, trainingen en inhoudelijke opdrachten voor thuis. Daarnaast is er elke week inloopspreekuur, daar kunnen de studenten altijd terecht voor vragen.

Wij zijn een jonge, frisse stichting met een no nonsense cultuur, we zitten midden in de Pijp en delen ons kantoor met de Voedselmarkt Zuid. Stichting SINA is een erkend leerbedrijf.

In het kort hieronder de maatjesprojecten waarnaar je je sollicitatie kunt sturen.

Studentmaat:

Bij Studentmaat wordt een student Social Work of Toegepaste Psychologie gedurende ongeveer 8 maanden gekoppeld aan deelnemers uit de doelgroep. Deze doelgroep bestaat uit personen (woonachtig in Amsterdam Zuid) boven de 18 jaar die beschikken over een beperkt netwerk, zich geïsoleerd voelen en/of een afstand hebben tot de participatiemaatschappij als gevolg van langdurige armoede, financiële problemen of sociaal- emotionele problemen.

De studenten zullen door middel van een coachingstraject op maat de deelnemers wekelijks ondersteunen bij het aanpakken van hun problemen en hulpvraag.

Doel van dit project is de deelnemers:

• hun eigenwaarde weer terug te geven
  • zelfredzamer te maken
  • weer deel uit te laten maken van de participatiemaatschappij

De instroomperiode voor nieuwe studenten ligt tussen augustus en november.

Interesse? Neem contact op met Tom van Dijk, tom@stichtingsina.nl

Digimaat:

Als Digimaat ondersteun je Amsterdammers bij het leren van digitale vaardigheden. Je krijgt een aantal vaste deelnemers die je wekelijks begeleidt en komt thuis bij mensen met verschillende achtergronden en culturen. Deze deelnemers zijn mensen uit alle stadsdelen die vaak te maken hebben met eenzaamheid en armoede. De deelnemers weten weinig tot niets van de digitale wereld waardoor je op korte termijn al grote successen behaalt. Je behandelt vaste punten en helpt met het behalen van persoonlijke leerdoelen van de deelnemer, dit kan variëren van het aanzetten van de laptop tot het omgaan met DigiD. Daarnaast heb je een signalerende rol en kijk je waar er nog meer hulp nodig is. Je krijgt veel vrijheid en ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Wij zoeken voor Digimaat studenten van de opleiding Social Work. De instroomperiode voor nieuwe studenten is in september en februari.

Interesse? Neem contact op met Solveig van Rozendaal, solveig@stichtingsina.nl

Zorgmaat:

Als zorgmaatje word je gekoppeld aan bewoners uit Amsterdam Zuid. Dit zijn bewoners die door lichamelijke en/of psychische klachten extra ondersteuning kunnen gebruiken op fysiek en/of sociaal-emotioneel gebied. Je krijgt een vast aantal bewoners waar je gedurende je stage periode wekelijks langs gaat. Globaal gezien, werk je in de eerste periode aan een vertrouwensband en probeer je de hulpvraag/doelen van de bewoner in kaart te brengen en te verwerken in een zorgleefplan. Daarna ga je met de bewoner aan de slag. Je zet o.a. coachings- en gespreksvaardigheden in. Ook het multidisciplinair werken in de wijk en het coördineren en uitzetten van de juiste (reguliere) zorg en welzijn is onderdeel van je stage. Hierbij krijg je natuurlijk hulp van je begeleiders door middel van casuïstiek bespreking, intervisie en trainingen.

Wij zoeken voor Zorgmaat studenten van de opleidingen Verpleegkunde of Social Work. De instroomperiode voor nieuwe studenten is in september en februari.

Interesse? Neem contact op met Sharon, Karen of Joreen, zorgmaatje@stichtingsina.nl